İngiltere’de perakende satışlarda Noel etkisi

İngiliz Perakendeciler Birliği, Aralık 2024 Perakende Satış Verilerini Açıkladı

İngiliz Perakendeciler Birliği (BRC), Aralık 2024’e ait perakende satış verilerini yayımladı. Rapora göre, İngiltere genelinde toplam perakende satışları Aralık ayında geçen yıla göre %3,2 büyüme gösterdi. Bu büyüme oranı son üç ayın ortalama büyüme hızı olan %0,4’ün ve son 12 ayın ortalama büyüme hızı olan %0,7’nin üzerinde gerçekleşti.

Aralık ayında gıda satışları %1,7, gıda dışı satışlar ise %4,4 arttı. Gıda dışı mağaza satışlarındaki artış ise %0,4 olarak kaydedildi.

Ancak, Noel alışverişlerinin etkisiyle perakende satışlardaki büyüme, yılın son çeyreği ve 2024 genelindeki perakende satışlarını artırmak adına hedeflenen seviyeden geri kaldı.

Gıda Dışı Ürünlerde Satışlarda Daralma Gözlemlendi

BRC CEO’su Helen Dickinson, 2024’ün zorlu ekonomik koşulları ve tüketicilerin zayıf güveni nedeniyle perakende sektörünün zorlu bir yıl geçirdiğini belirtti. Dickinson, “Altın dönem olarak nitelendirilen bu dönem, beklenenin altında kaldı ve özellikle gıda dışı ürünlerde satışlarda daralma yaşandı.” dedi.

Dickinson, bu yıl perakende satışlarda %1,2’lik bir büyüme beklediklerini ancak perakendecilerin karşılaştığı mali zorluklar nedeniyle büyümenin düşük kalacağını ifade etti.

KPMG İngiltere Tüketici, Perakende ve Eğlence Birimi Yöneticisi Linda Ellett ise son çeyrekteki zayıf satış rakamlarının, hane halkının bütçe yönetimine olan dikkatini yüksek maliyetli bir dönemde devam ettirdiğini gösterdiğini vurguladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir